Hein, Tom, Ik en Adriaan

Hein, Tom, Ik en Adriaan

maandag 27 september 2010

Ons eerste optreden

Ons eerste optreden was al een week na onze eerste kennismaking!
In de streetparade van Delft, 11 sept. 2010.

Uniform
Het avontuur begon al vroeg in de ochtend. Het pak moest aan! Tjonge tjonge, dat viel niet mee. Bloes aan, broek aan, stropdas om, sokken aan, kei te groot, sokken weer uit, andere sokken weer aan, zie je toch niet, stiekjes, broek er onderdoor in, pijpen moeten poffen, schoenen aan, ook te groot, maat 39 was op, dus mag ik het met maat 40 proberen, mijn stuunzolen zwemmen er in, maar te zwijgen over mijn voeten, witte kapjes over de schoenen en broek, konden niet dicht, wacht ik hou ze op de kop, andersom gaat beter, witte koppel aan, eerst een stuk korter gemaakt, klikt leuk, zo dik ben ik nu ook weer niet, handschoenen, o jee zo kan ik echt geen sax blazen, die glijd weg door de gladde stof, schaar er in, toppen eraf, nog eens proberen, perfect, heb ik alles, nee muts moet nog, hoe moet dit, prop maar in de saxkoffer dat doe ik wel in Delft.

Auto:
Ons zestal uit Boxtel besloot om ons in één auto te proppen. Na wat meten was de auto van Antionette de grootste. Ze won met 8 cm!
Toch gingen we met de auto van Arno, een Opel met zeven zitplaatsen. Moet lukken, zou je denken met zes mensen, maar er moest ook nog een bas, vier saxen en een paar bekken mee. Na wat passen en meten kon het net. Met een paar koffers tussen onze benen en Tineke totaal uitzicht, reden we naar Delft. Waar we veel te vroeg aankwamen.
Dat weer niet erg was. Zo konden we ons nog even rechttrekken en bijkomen van de reis.


De parade:
Een tocht door de stad met vele verschillende korpsen, Harmonieën, fanfare en showbanbs. Een prachtig geheel, al hebben we er zelf niet zo veel van kunnen zien. Gelukkig staat You tupe vol met filmpjes van deze tocht, dus konden wij deze achteraf bekijken.

Het lopen, circa 4,5 kilometer, gecombineerd met blazen was behoorlijk zwaar. Ik was wel blij dat we er waren, maar ik vond het geweldig om te doen!! Het was wel warm die dag, het zweet rolde over je rug.

Fanfare st Arnoldus, waar ik al een aantal jaar sopraansax in speel, kan helaas niet meer op straat, al lopend muziek maken. Veel leden kunnen dit niet meer. De fanfare vergrijsd... en nieuwe jongen leden melden zich maar mondjesmaat en haken vaak af als ze gaan studeren.

Heel jammer. En dat overstraat muziek maken vond ik altijd het leukste wat er was!!
Dus wat dat betreft zit ik wel goed bij de Ouwestomp, denk ik...


Een paar foto's die ik tijdens deze dag in Delft heb gemaakt staan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten