Hein, Tom, Ik en Adriaan

Hein, Tom, Ik en Adriaan

zaterdag 9 april 2011

Veteranendag Zwijndrecht

Eigenlijk moet ik eerst wat schrijven over de vorige repetitie. De repetitie van 20 maart (foto links), daar was ik nog niet aan toe gekomen...
's morgens had ik eerst een jeugdschaaktoernooi en tijdens het opzetten van de borden en stukken ging mijn telefoon. Arno,hij ging stoppen. Erg jammer natuurlijk, maar hij kon de slag (op de kleine trom) niet goed maken. Hij is linkshandig en begint daardoor altijd met links i.p.v. rechts zoals de rest. Voor het gehoor maakt dat natuurlijk niets uit, maar voor het zicht wel. Arno heeft het een tijd geprobeerd om zijn slag te veranderen, maar als je iets al zo lang doet is dat bijna geen doen. Jammer, niet alleen Arno stop ermee maar ook Tineke. Zij heeft dan weinig zin om alleen te komen... Arno mocht natuurlijk blijven als hij een ander slagwerk instrument zou willen spelen, maar daar had hij niet zo veel zin in...

De delegatie Boxtel is dus wat uitgedund, wat vandaag in Zwijndrecht helemaal tot uiting kwam. Antoinette en Paul konden niet, dus moesten Irma en ik alleen...
Voor ons was het deze keer vroeg opstaan om op tijd in Zwijndrecht te zijn. Het was een uur rijden, gelukkig leed mijn nieuwe navigatie ding ons vlekkeloos naar de plek van bestemming. Keurig op tijd kwamen we aan. Na een bekske koffie stelde we ons op in rijen van vier. De aftrap kon beginnen. Al spelend liepen we naar een winkelcentrum, waar een grote groep veteranen ons op stond te wachten. Na de toespraak, de één minuut stilte en het Wilhelmus kregen we een korte pauze van drie uur...

Binnen kregen we volop te drinken en bitterballen. En of dat nog niet genoeg was, kregen we ook nog een Indische maaltijd aangeboden. Erg lekker!! De drie uur waren zo voorbij..

Na deze rustpauze gingen we muziek maken in het winkelcentrum. Een groot en mooi winkelcentrum waar we ook best goed doorheen konden lopen. Twee keer een optreden van ongeveer 20 min. met een korte pauze ertussen. Daarna kregen we een lift van een aantal leger trucks, die ons keurig bij onze auto's afzetten.

Wat mij betreft was het een leuke en geslaagde dag. Zeker door het prachtige weer...

Irma had wat foto's gemaakt met haar telefoon. Deze zijn hier te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten